sydney baby!

Da har jag natt min nast sista destination innan thailand, namligen sydney!
Det kanns valdigt bra att vara har, lite jobbigt egentligen att jag ska ivag en trip till melbourne fram och tillbaka, men forhoppningsvis blir det vart det!
Efter byron akte vi ju till ett surfstalle nagra timmar soderut och fick en gratis surflektion. Oh, som jag alskar att surfa! Jag har ju bara gjort det en gang forut, dock med en superproffsig privatlarare, men i iskallt san franciscovatten som fick fingrar och tar att domna bort pa en minut. Det har var annorlunda, vi hade inte de basta vagorna, men det var soligt och fint och man kunde surfa i bara badklader utan vatdrakt.
Efter att jag avslojat att jag surfat forut, i kalifornien, utnamdes jag till gruppens veteran och fick komma fram och visa infor alla hur man lagger sig pa braden och hur man staller sig upp. Herregud, efter EN gang liksom?
Men jag maste saga att det kandes sjukt bra nar vi efter lite uppvarmning pa stranden hoppade i vattnet och jag stod upp pa forsta vagen och surfade hela vagen in till stranden. Dar fick sjalvfortroendet sig en riktig boost! Nagra av oss hade bestallt fotopaket sa det stod en kvinna pa stranden och fotade over 500 bilder som senare pa dagen visades pa storbildskarm infor alla. Och de dryga tva timmarna resulterade i en massa coola bilder dar jag star upp pa de allra flesta. Tyvarr ser mitt ansikte inte lika sofistikerat ut som kroppen, jag ser djupt koncentrerad ut och gor en massa mindre charmiga grimaser, men men, det ska ju synas hur svart det faktiskt ar sta pa den dar jakla bradan och fanga vagen i precis ratt sekund!

Efter surfingen akte vi vidare till coffs harbour, en liten hamnstad som egentligen inte hade mycket att bjuda pa. Dagen efter tog vi bussen i ottan mot sydney och hit kom vi fram runt 4 pa eftermiddagen.
Hostellet som jag bokat ar helt underbart! Nio vaningar med pool och bastu pa takterassen, tv-rum och lounger med soffor pa varje vaningsplan, rena frascha rum och perfekta duschar, stora lyxiga kok med tillhorande matsal med sma bas, sadar som pa kinarestaurang. Det finns internetavdelning och bokavdelning dar jag snappade upp en bok pa svenska som jag sen satt djupt forsjunken i hela kvallen. Jag vill aldrig aka harifran, tur att jag ska tillbaka efter tre dagar i melbourne!
Imorse var jag ute och sprang en svang till hamnen och operahuset och en stor park med botaniska tradgardar, lite som golden gate park faktiskt. Det var helt underbart vader, sadar kyligt krispig luft, stralande sol, lov som blaste omkring, bussar och manniskor och liv pa gatorna. Oh detta storstadsliv, som jag alskar det!




Kommentarer
Postat av: Anonym

fin blogg verkligen ❤

Postat av: Anonym

fin blogg verkligen ❤

2012-05-26 @ 16:44:20
URL: http://paulineart.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Ja du Tove, nu har jag läst ikapp😊! Det är så härligt att läsa! Hoppas du orkar fortsätta. Kommer du o Harald att träffa farfar? Fortsätt med att ta vara på livet o dagarna. Det har du verkligen ett mvg i! Det 29:e, o förmodligen det enda som till slut räknas... Kram

2012-05-28 @ 18:01:12
Postat av: mamma

Vad ska du göra i Melbourne? Kul att du kommer tillbaka till ditt hostel i Sydney sen - kom du iväg på de där arkitekturvandringarna förresten?

/Mamma

2012-05-30 @ 11:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback