En tur i regnskogen

Nar jag hade bokat min dykkurs har i Cairns visade det sig att jag hade en dag over, sa jag bokade en dagstur i regnskogen.
Och ja, vad ska man saga. Det regnar i regnskogen! Det mer eller mindre oste ner hela dagen, fran att jag blev upphamtad av var HD-liknande chauffor med hastsvans och mustasch och hela kitet, till att  kom tillbaka pa hostelet nar det redan var morkt.
Vi fick i alla fall se en massa regnskog, en del intressanta vaxter och kraldjur, lianer, vi stannade vid en fors och fick se nabbdjur, vi sag skoldpaddor, stannade vid tva sjoar som bildats nar het lava motte vatten och bildade en explosion, men det haftigaste av allt var vattenfallen!
Ett av de mest kanda vattenfallen i Australien ar Milla Milla falls, Peter Andre har spelat in sin video Mysterious Girl dar, och aven reklamer for schampoo ar filmade har, nar tjejen kastar med haret sa att vattnet bilder en bage over henne. Det forsokte vi saklart harma, allt medans chaufforen stod i regnet och ihardigt tog kort efter kort. Jag vet inte om det blev sa lyckat, men kul var det i alla fall! Lyckades aven simma bort till fallet, igenom, och pausa pa andra sidan innan vi simmade tillbaka igen.
Traffade tva trevliga amerikanska tjejer som pluggar i sydney, vips hade jag blivit inbjuden dit for att halsa pa dem nar jag har vagarna forbi. Kul att ha nagon som visar en runt!
Bilderna beskriver nog mer an jag.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback