Airlie Beach - Withsunday Islands

Da var nasta etapp av resan over, och allt har lost sig sa otroligt mycket battre an jag ens vagat hoppats pa!
Som jag skrev tidigare sa hamnade jag pa samma bat som manga av dem jag tidigare mott pa bussen, och precis innan avfard visade det sig att vi alla ska norrut och att vi ska ungefar samma rutt. Sa vips hade jag bokat buss till townsville, hostel pa magnetic island, och buss norrut till cairns pa fredag morgon, allt samma som tva trevliga tjejer fran england och tva fran skottland. Jag maste saga att det kanns skont att ha nagon att stotta sig mot sahar i borjan av min ensamma resa, jag tvivlar inte en sekund pa att jag hade klarat det sjalv men det ar ju annu battre med sallskap och speciellt nar de varit pa resande fot langre an mig och kan komma med vardefulla tips och roliga historier om allt de har upplevt.
Klockan ar nu halv 4 och var greyhound buss gar klockan 8 ikvall, vi kommer till townsville vid midnatt bara for att sova, och sen pa morgonen tar vi farjan over till magnetic island och forhoppningsvis far jag aterse tranas-tjejerna fran bussen tidigare i veckan!

Seglingen da? Tja, en stor fd. racer-segelbat, 30 glada ungdomar och ett supercrew pa tre aussie-killar, kan det bli annat an bra? Skulle inte tro det!
Vi seglade, snorklade, chillade, solade, at god mat, festade, umgicks i dagarna tre tills det var dags att segla tillbaka till airlie beach.
Snorklingen var helt underbar, tusentals fargglada fiskar som simmade anda upp till ansiktet pa en, turkost vatten, underbara koraller.. tills jag skar upp foten pa en av dem, aaaj..
Men anda, det var sa vart det! Det basta var nar vi andra dagen seglade upp till varldens tredje vackraste strand, whiteheaven beach, vi steg i land och fick vandra upp till en utkikspunkt dar de flesta vykort harifran ar tagna, oh herregud! Jag som hade fullt med blodiga sma sar av mina obekvama flipflops och dessutom skurit upp fotterna pa koraller var lagom glad nar det visade sig vara en lagom latt promenad i skogen for att komma upp dit, men nar vi val var framme och vyn oppnade sig framfor en.. Oooh.. Helt jakla obeskrivligt vackert! Det ar nagot av det finaste jag nagonsin sett! Och battre blev det nar vi kom ner pa sjalva stranden och fick kanna den sammetslena, otroligt finkorniga sanden mellan tarna.. Det ar for ovrigt olagligt att ta med sand fran stranden da det ligger valdigt skyddat och det inte kommer kunna komma dit mer sand nagonsin pa naturligt satt, dessutom ser det ut som kokain sa det skulle inte vara en san bra ide att fastna i tullen med san sand pa fickan.
Vi badade och fotade och solade och chillade pa stranden ett par timmar tills det var dags att vandra tillbaka genom skogen och tillbaka till var bat.
Tillbringade den andra kvallen nagot lugnare an den forsta, med att bara ligga pa rygg pa dack och titta upp pa en stjarnklar himmel och en otroligt starkt lysande mane, och hora nagra fiskar plaska och hoppa i bakgrunden.
Man kan verkligen ha det samre!

Jag lovar att ladda upp foton sa fort jag kan, tyvarr har detta internetcafeet inget stick for minneskort. Men det kommer!



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback