Danskar på ingång

Jag har inte så många läsare här på bloggen längre och jag tar det som en anledning att inte skriva. Men de få, extremt trogna läsare som jag har hostANNAhost, klagar över att jag numera skriver så sällan. Det kanske blir en ond cirkel, skriver man inte får man heller inga läsare. Men man kan inte bara ge efter för tjat, för hur bra blir det om man skriver för andras skull? Jag blir aldrig nöjd om jag inte själv har lust att skriva, om jag inte skriver för min egen skull.
Men nu, en helt vanlig måndagsmorgon på en helt vanlig lektion i företagsekonomi slog det mig att jag faktiskt hade lust att skriva några rader. 
Idag invigde min vinterjacka sin tredje säsong i min ägo, och jag är precis lika nöjd med den fortfarande. Visst kunde jag köpa en ny för x antal tusen, men varför bryta ett vinnande koncept?
IKEA har redan börjat julskylta. Mamma mumlade om att bojkotta dem och hur galet det är att börja sälja julpynt i mitten av oktober. Det konstiga är att de allra flesta gnäller på hur tidigt julen kommer ut på marknaden, men alla måste ju ändå köpa? Hur skulle det annars löna sig för affärerna att börja julskylta i början på hösten? Bara vänta ni, om tio år säljs det julpynt året om.  
Just idag råker det också vara 18 dagar till min 18-årsdag. Det är då även 18 dagar till teoriprovet, som jag verkligen måste klara för att undvika psykiska sammanbrott.
Till sist vill jag bara passa på att varna alla boendes i stockhlmsområdet, för idag landar ett plan på arlanda från kbh lastat med min absoluta favvon. Just precis, FavvoTrine och Naughty Nat kommer hit för att vända upp och ner på stockholm på äkta danskt vis. Så watch out!


image368

Kommentarer
Postat av: Iben

Hej Tove
Du må hilse Trine og Natalia mange gange.
Glæder mig til at høre om din fødselsdag.
Knus fra Iben

2007-10-15 @ 12:38:14
Postat av: Trine-danskarn

hey sweden:D
Hehe.. Det var rigtig godt at se dig:) du må lige sende alle billederne! OG så lige skrive lidt om da vi var der! Glæder mig til at se dig! Take care og hold humøret oppe..
Ses!

2007-10-18 @ 19:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback